Tříletý Petřík měl zdravotní komplikace. Maminka si s tím nevěděla rady a s informacemi z nemocnice nedokázala pracovat. Pracovník OSPOD proto kontaktovat SAS Mozaika s cílem tuto rodinu podpořit tak, aby péče o syna byla co nejkvalitnější. Rodina nabídnutou pomoc Mozaiky hned přijala, měla velký zájem situaci řešit. Pracovnice Mozaiky se proto začala s rodiči Petříka pravidelně potkávat. Už po několika setkáních byla maminka samostatná a orientovala se ve zdravotnickém systému.
Se synem začala dojíždět do nemocnice v jiném městě. Brzy se ukázalo, že malý chlapec trpí potravinovými alergiemi. Pracovnice poskytla pomoc a podporu a maminka se mimo jiné naučila plánovat synův jídelníček. A výsledky byly rychle znát.
Díky vybudování vzájemné důvěry mohla pracovnice Mozaiky reagovat i na další potřeby rodiny. Jednou z nich byla ztráta bydlení v městském bytě. Pomáhala jim proto najít nové bydlení a zároveň zvyšovala finanční gramotnost rodičů. Rodina si začala spořit peníze na kauci, učila se pracovat s počítačem a vyhledávat potřebné informace na webových stránkách. Pro rodiče byl užitečný i nácvik komunikace přes telefon. Nakonec byla rodina schopná samostatně kontaktovat majitele bytů.
V současnosti je už rodina samostatná a naučila se předcházet dalším nepříznivým situacím. Služeb Mozaiky už není potřeba…